24 marca 2014

Bez parabenów! Żyj naturalnie.

Bez parabenów.
Moje motto od około tygodnia. Zupełnie przypadkiem po rozmowe ze znajomym onkologiem, dowiedziałam się , że wszelkiego rodzaju kremy,balsamy, i inne dobrodziejstwa zawierające substancje powyższe powinnam w trybie natychmiastowym wyrzucić!
Dlaczego? Prawda jest przerażająca, otóż w czasie nakładania mazideł owych parabenowych dochodzi do pulsacyjnego wydzielania estrogenów. Receptory dla nich znajdują się w dużej ilości w piersiach kobiecych. Dochodzi do hiperstymulacji gruczołów i zwiększonego ryzyka raka piersi!
Po takich rewelacjach zrobiłam przegląd swoich upiększaczy. Bilans był absolutnie miażdżący. Wszystkie, absolutnie wszystkie moje kremy, cienie, balsamy miały owe toksyny. Decyzja była szybka. Wywaliłam je... wszystkie.
Rozpoczęłam research w poszukiwaniu nowych produktów tych  zdrowych , antyalergicznych, z minimalną ilością konserwanta. Zadanie proste nie było, ponieważ od kremów wymagam sporo, mają nawilżać, nie uczulać, i działać przeciwzmarszczkowo i wypełniająco na moje pierwsze oznaki starzenia. Cienie natomiast mają być dobrze napigmentowane , trwałe i nieuczulające. 
Po kilkunastu godzinach poszukiwań znalazłam co szukałam, a oto mój wybór:
1. Krem na dzień w postaci serum na zmarszczki. Naturalia. Wygodna pompka, delikatny zapach, skóra jest zmatowiona a zmarszczki płytsze, szczególnie te na czole.
2. Krem na noc, również tej samej firmy. Odżywczy i porządnie nawilżający.
3 . Krem pod oczy, Naturalia, doskonały również na kontur ust!


4. Skoncentrowany kwas hialuronowy, używam naprzemiennie z pozostałymi kremami.



5. Mydło błotne z morza martwego.


6. Cienie mineralne BearlyMinerals. Na plus spory wybór kolorów! Trwałe i nie osypują się.



7. Puder i róż  Everyday Minerals. Puder bosko matuje i nie zatyka porów, zaś róż jest doskonale napigmentowany.



8. Fluid Pharmaceris, jeszcze nie testowałam.



9. Do włosów maska i olejek Macadamia- polecam używam od wielu miesięcy, a że mam włosy rozjaśniane wymagające mocnej kuracji , absolutnie nie jestem zwiedziona.



Tusz i pomadki zostawiłam, te mają parabeny, ale jak narazie nie znalazłam sensowanej alternatywy.

Większość produktów dostałam: taknaturalnie.pl i oczywiscie na allegro.

Brak komentarzy: